Предмет дисципліни – життєтворчість дисидентського покоління поетів як альтернативний щодо соцреалізмівського канону сегмент українського літературного процесу доби політичних репресій 1960–80-х рр.

Мета дисципліни сформувати у здобувачів вищої освіти здатність оволодіти теоретичними та історико-літературними знаннями про інакодумство в Україні,  правозахисну діяльність і творчий доробок українських поетів-дисидентів (Івана Світличного, Василя Стуса, Ігоря Калинця, Ірини Калинець, Тараса Мельничука, Степана Сапеляка, Івана Сокульського); забезпечити уміння співвідносити їхні художньо-публіцистичні твори з ідеологічними і суспільно-політичними проблемами часу та розуміння естетичної природи дисидентського тексту в соціокультурному контексті доби.

Результати навчання.

У результаті опанування дисципліни здобувачі знатимуть:

· суспільно-політичні та культурно-мистецькі передумови виникнення дисидентського руху в Україні;

· культурно-історичні та філософські підстави формування дисидентського типу свідомості;

· джерела естетики і поетики дисидентів;

· особливості індивідуального стилю митців-дисидентів;

· художні та науково-публіцистичні тексти репрезентантів дисидентського кола поетів;

· місце літературного дисидентства в національному історико-літературному процесі другої половини ХХ століття; 

У результаті вивчення дисципліни здобувачі умітимуть:

     · виявляти найпримітніші факти інакодумства в українському історико-літературному процесі другої половини ХХ століття;

     · визначати понятійний апарат системного аналізу поезії дисидентів у руслі її специфіки;

     ·  характеризувати тип художньої свідомості інакодумців;

     ·  розмежовувати ідеологічний та естетичний дискурси дисидентського тексту;

     · виявляти ресурси індивідуальної поетики митців-дисидентів у системній єдності з іншими  сферами діяльності.

     · самостійно опрацьовувати різні типи історико-літературних джерел при виконанні регламентованих програмою дисципліни завдань.