Предмет дисципліни – культурно-мистецьке та історичне життя межиріччя Дністра і Дунаю крізь призму індивідуальних характеристик художньої творчості пов’язаних із регіоном письменників; місце і роль доробку знакових придунайських митців слова в загальнонаціональному духовному контексті; шляхи та методи інтегрування літературного краєзнавства в сучасну парадигму гуманітарної освіти.

Метою вивчення дисципліни є ознайомлення здобувачів із системними знаннями про найпримітніші літературно-мистецькі явища Українського Придунавя в ретроспективному та сучасному дискурсах; розвиток і вдосконалення навичок здобувачів щодо контекстуального аналізу літературно-мистецьких явищ та оволодіння методикою вивчення й фахового опрацювання краєзнавчих матеріалів. Літературне краєзнавство наділене  особливим виховним потенціалом і дослідницькими можливостями, тому його ресурси можуть бути використані в позаурочних заходах і в різних видах неформальної освіти.

 

Результати навчання.

У результаті опанування дисципліни здобувачі знатимуть:

     · сутність і структуру дидактичних категорій: «літературне краєзнавство», «урок літератури рідного краю»;

     · типодиференційні ознаки мультикультурності регіонального літературного життя;

     · основні досягнення культурно-громадських діячів півдня Одещини;

     · перебування у регіоні письменників з усієї України;

     · художні твори чільних представників літературного процесу Придунавя та їх мистецький контекст;

     · особливості художнього стилю регіональних поетів у межах індивідуальної естетики та в типологічних зв’язках;

     · модуси творчої репрезентації образу рідного краю в авторській картині світу поетів Придунав’я;

     · місце поетичного доробку придунайських митців слова в історичному та сучасному дискурсах загальнонаціонального літературного процесу;

     · методологічні основи та інноваційні методичні технології вивчення літературного краєзнавства в освітніх закладах різних типів.

 

У результаті вивчення дисципліни здобувачі вмітимуть:

     · оперувати категоріальною матрицею поняття «літературне краєзнавство»;

     · збирати й аналізувати краєзнавчий матеріал за допомогою традиційних і новітніх методик;

     · виявляти найпримітніші літературно-мистецькі факти в етнокультурному просторі межиріччя Дністра і Дунаю;

     · інтерпретувати явища літературного краєзнавства з урахуванням його регіональної специфіки;

     ·  об’єктивно оцінювати творчий доробок регіональних поетів з огляду на його естетичну вартість;

     · розкривати особливості індивідуальної поетики придунайських митців слова у системній єдності з типологічними художніми явищами етнокультурного та загальнонаціонального літературного процесу;

     · самостійно опрацьовувати різні типи науково-документальних джерел при виконанні дослідницьких завдань із літературного краєзнавства;

     · використовувати знання з літературного краєзнавства при проведенні уроків літератури рідного краю та виховних позаурочних заходів ув освітніх закладах різних типів.