Дисципліна "Практичний курс англійської мови" призначен для студентів 1 курсу факультету іноземних мов.
Викладач: Крюкова Ольга Іллівна.
1. ОПИС ДИСЦИПЛІНИ
Найменування показників |
Розподіл годин за навчальним планом |
|
Денна |
Заочна |
|
Кількість кредитів:24 |
Лекції: |
|
|
|
|
Модулів:3 |
Практичні заняття: |
|
Загальна кількість годин:768 |
1 семестр – 88 г. 2 семестр – 74 г. 3 семестр – 70г. 4 семестр – 36г. 5 семестр – 36г.
|
|
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом: 1 - 3 |
Лабораторні заняття: |
|
|
|
|
Семестр:1 - 5 |
Семінарські заняття: |
|
|
|
|
Тижневе навантаження (год.): - аудиторне: 6 г. - самостійна робота: 9 г. |
Консультації: |
|
1 семестр – 2 г. 3 семестр – 2 г. 5 семестр – 2 г. |
|
|
Індивідуальні заняття: |
||
Форма підсумкового контролю: 1 семестр - екзамен; 2 семестр – залік; 3 семестр – екзамен; 4 семестр – залік; 5 семестр – екзамен. |
|
|
Мова навчання: англійська, українська |
Самостійна робота: |
|
1 семестр – 132г. 2 семестр – 110 г. 3 семестр – 108 г. 4 семестр – 54 г. 5 семестр – 54 г. |
|
2. МЕТА ДИСЦИПЛІНИ
Предмет вивчення навчальної дисципліни: фонетика, граматика та лексика англійської мови
Метою вивчення дисципліни «Практичний курс англійської мови» є оволодіння чотирма провідними видами мовленнєвої діяльності (аудіюванням, говорінням, читанням, письмом), озброєння студентів лінгвістичними та соціокультурними знаннями, формування впевненості щодо використання мови як засобу спілкування та як засобу здійснення викладацької діяльності.
Передумови для вивчення дисципліни полягають у доповненні знань, одержаних з базових практичних й теоретичних курсів та лінгвістичних дисциплін з акцентом на практичний курс англійської мови: Практична граматика англійської мови, Практична фонетика англійської мови, Вступ до германської філології, Мовознавство.
Міждисциплінарні зв’язки: Теоретичний курс англійської мови, Комунікативний курс англійської мови, Ділова англійська мова.
5. ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ 5.1. Зміст навчальної дисципліни за темами Настановно-корективний курс
англійської мови Фонетична будова сучасної англійської мови. Мовний парат, активні та пасивні органи
мовлення. Класифікація англійських голосних. Класифікація англійських приголосних
фонем. Основні типи модифікацій фонем у мовленнєвому потоці: асиміляція (lateral plosion, nasal plosion, loss of plosion, voicing and devoicing, alveolars replaced by dentals, linking, aspiration), палаталізація,
твердий приступ, позиційна довжина голосних фонем, редукція голосних фонем.
Правила утворення і поділу складів. Типи складів. Особливості наголосу
(словесного, фразового). Фонетична транскрипція. Правила читання голосних у
чотирьох типах складів.
Правила читання голосних у
ненаголошеному складі. Правила читання диграфів у
наголошених та ненаголошених складах. Виконання фонетичних
вправ. Інтонація та компоненти інтонації. Делімітація тексту (розподіл на
синтагми). Правила графічної презентації інтонації в тексті. Інтонаційне
оформлення базових комунікативних типів висловлювання (statements, general questions, special questions, alternative questions, disjunctive questions, imperative sentences, exclamatory sentences). Інтонаційне
оформлення простих, складнопідрядних і складносурядних речень, незалежних
членів речення: звертання, прикладка, вступні слова та фрази. Виконання
фонетичних вправ. Знайомство. Про себе (Personal Identification). Вікові
характеристики. Фонетика:
Інтонація прямого звертання. Правила читання диграфів у наголошеному складі. Виконання фонетичних вправ. Граматика:
Дієслова «to have», «to
be», типи речень (declarative, interrogative, imperative, impersonal sentences), займенники
(personal, possessive, demonstrative). Вживання та основні функції
неозначеного та означеного артиклів. Відсутність артикля перед
злічуваними іменниками. Лексика:
робота з окабул яром та текстами за темами “Personal Identification”, “People’s Age.” Виконання
лексико-граматичних вправ. Говоріння:
функціональні вирази: надання особистої
інформації. Складання діалогів “Nice to Meet You”. Лексична
тема “My Biography”/“About
Myself”. Письмо: напишіть
листа “Writing a
happy birthday
letter”. Опис людини (Describing People) Опис зовнішності. Опис характеру. Фонетика: Інтонація прикладки. Виконання
фонетичних вправ. Граматика:
Частини
мовлення (nouns, verbs, adjectives, adverbs,
pronouns, infinitives, gerunds, participles, prepositions, articles,
conjunctions). Головні члени
речення (subject and predicate)
та другорядні члени речення (object, attribute, adverbial modifier). Виконання граматичних вправ. Лексика:
робота з окабул яром та текстами за темами
“Man’s Appearance and Character”.
Виконання лексико-граматичних вправ. Аудіювання “Telling about People’s Character”. Говоріння:
функціональні вирази: запит інформації та
надання прикладів. Складання діалогів “Talking About Your Group Mates Appearances
and Personalities”.
Лексична тема “ My Friend’s Appearance and Personality.”/ “The Person
I will
Always Admire”. Письмо: написання
твору “Something about Myself I’m Trying to Change”. Улюблені заняття та інтереси. Фонетика: Інтонація вставних слів. Правила
читання диграфів+r. Виконання фонетичних вправ. Граматика: Ступені порівняння прикметників, прислівників. Порівняльні
конструкції. Утворення множини
іменників. Відмінки іменників. Присвійний відмінок. Виконання граматичних вправ. Лексика:
робота з окабул яром та текстами за темами
“Work Done, Have Your Fun”, “Sports and Games”. Виконання лексико-граматичних вправ. Аудіювання “Speaking About People’s Hobbies”. Говоріння: функціональні вирази: надання фактичної
інформації “Likes and Dislikes”. Складання
діалогів “ Leisure Outdoor and Indoor
Activities I Prefer”. Лексична тема “My Hobbies and Interests”. Письмо: написання
твору
“High-Risk
Activities I Consider Reasonable”
. Родина. Родинні зв’язки. Професії. Фонетика: Окреми випадки читання голосних та приголосних.
Інтонація перерахування.
Виконання фонетичних вправ. Граматика: Речення з конструкцією there. Неозначені займенники (some, any). Кількісні займенники (much,
many, little, a little, few, a few). Числівник (types, articles with numerals, telephone numbers,
dates). Виконання граматичних вправ. Лексика:
робота з окабул яром та текстами за темами
“Your Nearest and Dearest”, “Family Relations”, “What’s Your Occupation?” Виконання лексичних та лексико-граматичних
вправ. Аудіювання “The Modern Ukrainian Family”. Говоріння: функціональні вирази: надання фактичної
інформації “Likes and Dislikes”. Складання діалогів “ My Family Tree”. Лексична
тема “The Family I Live in” Написання есе “Main Things You Have Learned from Your Grandparents”/”A Relative You Were Especially Close to When You
Were Grown Up”. . Види
помешкань Види помешкань та типи
будинків в Україні. Види помешкань та типи будинків
у Великобританії та Америці. Порівняння умов життя в
Україні та Великобританії/США. Фонетика: Інтонаційне оформлення деяких фонетичних явищ (adverbial groups, accidental rise, logical stress).
Правила читання голосних у ненаголошеному складі. Виконання фонетичних вправ. Граматика: Утворення та
вживання дієслівних форм теперішнього часу: The Present Indefinite Tense, The Present Continuous
Tense, The Present Perfect Tense, The Present Perfect Continuous
Tense. Виконання граматичних вправ. Лексика:
робота з окабул яром та текстами за темами
“Types of Dwelling”, “Housing in Britain”, “Housing in the USA”. Виконання лексичних та лексико-граматичних
вправ. Аудіювання “Housing Geography”. Говоріння: “Comparing the Types of Housing in
Great Britain, the USA and Ukraine: Common Features and Differences”. Фонетика: Інтонація слів автора. Інтонація непрямої мови. Виконання фонетичних вправ. Правила читання диграфів, диграфів+r у ненаголошеному складі. Граматика: Модальні дієслова: can, may, must,
need, have to. Виконання граматичних вправ. Лексика:
робота з окабул яром та текстами за темами
“Outside the House”, “Hunting for a House”, “Moving into a New House/ Flat”, “Repairs and
Alterations Made in a New House”. Виконання
лексичних та лексико-граматичних вправ. Аудіювання “The Modern Ukrainian Family”. Говоріння: функціональні і вирази: надання фактичної
інформації “Asking for opinion. Giving/expressing
opinion”. Складання діалогів: interview your
partner about the house or flat he/she lives in. “Inviting to a
Housewarming Party”. Лексична тема “ Advantages and Disadvantages of Living in a House
or a Flat”. Письмо: написання листа архітектору, з яким Ви дуже
добро знайомі. Опишіть у деталях дім Вашої мрії, який Ви бажаєте побудувати. Види кімнат та їх меблювання. Фонетика: Інтонація складносурядних та складнопідрядних
речень. Виконання фонетичних вправ. Граматика: Прийменники
напряму та місця. Непряма мова: indirect statements, questions and imperatives (present tenses). Виконання граматичних вправ. Лексика:
робота з окабул яром та текстами за темами
“Entrance Hall”, “Living Room”, “Bedroom”, “Kitchen and Dining Room”, “Bathroom
and Toilet”, “Students’ Accommodation ”. Виконання лексичних
та лексико-граматичних вправ. Аудіювання “Living in a Dormitory”. Говоріння: функціональні вирази: надання фактичної
інформації “Describing Spatial
Relationships”, “Adding
Things. Expressing
approval and
disapproval.” Складання
діалогів: “Discussing
the Results of the Redecoration of the Room.” Лексичні теми “ Descriptions of Types of Rooms”, “My Favourite Room”. Письмо: напишіть лист другу
та дайте детальний опис Вашої кімнати (describe your room mentioning as many details as
possible to give him/her an insight into your life and personality). 5.3. Організація самостійної
роботи студентів. І семестр № з/п Вид роботи Кількість годин Форми звітності 1. Підготовка до практичних занять 50 конспекти,
відповіді, виконання
вправ 2. Комплекси фонетичних вправ для самостійної
роботи. 42 виконання вправ, усна відповідь 5. Виконання
індивідуальних завдань 6 презентації 6. Підготовка до
проміжного контролю 4 модульна
контрольна робота 7. Підготовка до
підсумкового контролю 30 екзамен Разом 132 Комплекси
фонетичних вправ для самостійної роботи: (Тучина Н.В., Перлова
В.В. A Way to Success: Practical English
Phonetics for University Students. Year 1 (Student’s Book). – Харків: Фоліо,
2015. – C. 40 – 170.) Vowels [е, æ] – Unit 7 Vowels [i:, i] – Unit 8 Vowels [ɜ:,ə] – Unit 9 Vowels [ʌ,a:] – Unit 10 Vowels [ɔ:, ɒ] – Unit 11 Vowels [u:, ʊ] – Unit 12 Vowels [ei, ai, ɔɪ] – Unit 13 Vowels [ɪə, eə, ʊə] – Unit 14 Vowels [aʊ, əʊ] – Unit 15 Consonants [p, b] – Unit 16 Consonants [t, d] – Unit 17 Consonants [k, g] – Unit 18 Consonants [f, v] – Unit 19 Consonants [s, z] – Unit 20 Consonants [θ, ð] – Unit 21 Consonants [ʃ, ʒ] – Unit 22 Consonants [tʃ, dʒ] – Unit 23 Consonants [h], [j] – Unit 24 Consonants [m, w] – Unit 25 Consonants [l, r] – Unit 26 Consonants [n, ŋ] – Unit 27 (Слободяк С.І. Збірник
вправ з практичної фонетики англійської мови «Правила читання: голосні звуки»
(«The Rules of Reading: Vowels»)для студентів 1 курсу освітнього рівня
бакалавр, галузі знань 01 Освіта, спеціальності 014 Середня освіта, предметної
спеціалізації 014.02 Середня освіта (Мова і література (англійська)); протокол
№ 6 засідання вченої ради факультету іноземних мов ІДГУ від 23 березня 2017 р.)
Читання голосних у першому типі складу. Фонетичні вправи на читання та
транскрибування. Читання голосних у другому
типі складу. Фонетичні вправи на читання та транскрибування. Читання голосних у третьому
типі складу. Фонетичні вправи на читання та транскрибування. Читання голосних у
четвертому типі складу. Фонетичні вправи на читання та транскрибування. Читання голосних диграфів,
диграфів+r. Фонетичні вправи на
читання та транскрибування. Читання буквосполучень.
Фонетичні вправи на читання та транскрибування. Читання голосних у
ненаголошеному складі. Фонетичні вправи на читання та транскрибування. The Intonation of
communicative types of sentences (questions). The Intonation of
communicative types of sentences (statements, exclamations, imperatives). The Intonation of Apposition. The Intonation of Direct
Address. The Intonation of adverbial
groups of words. The Intonation of Enumeration. The Intonation of the Author’s words. The Intonation of Indirect speech. The Intonation of сomplex and compound
sentences. The Intonation of Parentheses. Тематика індивідуальних (групових) завдань Презентації за темами: 10. РЕКОМЕНДОВАНІ ДЖЕРЕЛА ІНФОРМАЦІЇ 10.1. Основні джерела 1.
Тучина Н.В., Жарковська І.В.,
Зайцева Н.О. та інш. A Way to Success:
English for University Students. Year 1 (Student’s Book).– Харків: Фоліо, 2015.
– 340 с. 2.
Тучина Н.В., Перлова В.В. A Way to Success: Practical English Phonetics for
University Students. Year 1 (Student’s Book). – Харків: Фоліо, 2015. – 176 с. 3.
Тучина Н.В., Невська Ю.В.Б
Сазонова Ю.А, Жарковська І.В., Зайцева
Н.О. та інш. A Way to Success: English Grammar for
University Students. Year 1 (Student’s Book). – Харків:
Фоліо, 2015. – 191 с. 4.
Тучина Н.В., Жарковська І.В.,
Зайцева Н.О. та інш. A Way to Success:
English for University Students. Year 1 (Student’s Book).– Харків: Фоліо, 2016. – 256 с. 5.
Черноватий Л.М., Карабан B.I.
Практична граматика англійської мови з вправами. Том 1: Посібник для студентів
вищих закладів освіти. - Вінниця: Нова книга, 2005. - 288 с. 6.
Черноватий Л.М., Карабан B.I.
Практична граматика англійської мови з вправами. Том 2: Посібник для студентів вищих закладів
освіти. - Вінниця: Нова книга, 2005. – 288 с. 7.
Alexander L.G. Longman English Grammar. –
London, New York: Longman Publishing Group, 2002. − 374 p. 8.
Virginia Evans. Round-Up Grammar
Practice 5. – Longman, 2002. – 176p. 9.
Virginia Evans. Round-Up Grammar
Practice 6. – Longman, 2004. – 268p. 10.2. Допоміжні джерела 1.
Верба Л.Т., Верба Г.В. Граматика
сучасної англійської мови, -К. Логос.
2004. – 341с. 2.
Янсон В., Свистун Л., Богатирьова
С., Лежньов С. Практичний курс англійської мови для студентів вищих навчальних
закладів. – К.: Логос, 2002. – 368с. 3.
Сітко А.В. Практична граматика
англійської мови для студентів спеціальності «Переклад». Кн. 1: навч. посібник
/ А.В. Сітко, А.В. Головня, С.Г. Шурма, О.В. Тіщенко; за заг. ред.. д-ра філол. наук, проф. А.Г. Гудманяна. –
Вінниця: Нова книга, 2013. – 528 с. 4.
Гужва Т.М. Англійська мова: Розмовні теми: Навч. посіб. для студентів фак. інозем. філології, університетів, ліцеїв, гімназій та коледжів / Т.М. Гужва. Худож.-
оформлювач І.В. Осипов. – Харків: Фоліо,
2003. – 414 с. 5.
Хоменко Е. Г. Граматика
англійської мови: Навч. Посіб. – К.: Знання-Прес, 2003. – 606 с. 6.
Практикум з граматики англійської
мови: Навчальний посібник для студентів 1 курсу факультетів іноземних мов,
спеціальність "англійська мова" / В.Ю. Паращюк, Т.В. Савенко, Л.Ф.
Грацюк. – Вінниця, НОВА КНИГА, 2003. – 296с. 7. Vince M. Language Practice. Intermediate. – Macmillan,
2003. – 296p. 8. Murphy R.
English Grammar in Use. – CUP, 2001. – 350p. 9. McCartney M. English Vocabulary in Use. – Cambridge
University press, 2001. 10. Swan M. Practical
English Usage. – OUP, 1998. 10.3.
Інтернет-ресурси Сучасний дім/квартира.
Мій дім. Комфорт та зручності в квартирі.
Опис різних видів кімнат та їх меблювання.