Дисципліна "Практичний курс англійської мови" призначен для студентів 1 курсу факультету іноземних мов.

Викладач: Крюкова Ольга Іллівна.

1. ОПИС ДИСЦИПЛІНИ

 

Найменування показників

Розподіл годин за навчальним планом

Денна

Заочна

Кількість кредитів:24

Лекції:

 

 

Модулів:3

Практичні заняття:

Загальна кількість годин:768

1 семестр – 88 г.

2 семестр – 74 г.

     3 семестр – 70г.

     4 семестр – 36г.

    5 семестр – 36г.

 

 

Рік вивчення дисципліни за навчальним планом: 1 - 3

Лабораторні заняття:

 

 

Семестр:1 - 5

Семінарські заняття:

 

 

Тижневе навантаження (год.):

- аудиторне: 6 г.

- самостійна робота: 9 г.

Консультації:

1 семестр – 2 г.

      3 семестр – 2 г.

      5 семестр – 2 г.

 

Індивідуальні заняття:

Форма підсумкового контролю:  1 семестр - екзамен; 2 семестр – залік; 3 семестр – екзамен; 4 семестр – залік; 5 семестр – екзамен.

 

 

Мова навчання: англійська, українська

Самостійна робота:

1 семестр – 132г.

2 семестр –  110 г.

    3 семестр – 108 г.

    4 семестр – 54 г.

   5 семестр – 54 г.

 

 

2. МЕТА ДИСЦИПЛІНИ

 

Предмет вивчення навчальної дисципліни: фонетика, граматика та лексика   англійської мови

 

Метою вивчення дисципліни «Практичний курс англійської мови» є оволодіння чотирма провідними видами мовленнєвої діяльності (аудіюванням, говорінням, читанням, письмом), озброєння студентів лінгвістичними та соціокультурними знаннями, формування впевненості щодо використання мови як засобу спілкування та як засобу здійснення викладацької діяльності.

Передумови для вивчення дисципліни полягають у доповненні знань, одержаних з базових практичних й теоретичних курсів та лінгвістичних дисциплін з акцентом на практичний курс англійської мови: Практична граматика англійської мови, Практична фонетика англійської мови, Вступ до германської філології, Мовознавство.

 

Міждисциплінарні зв’язки: Теоретичний курс англійської мови, Комунікативний курс англійської мови, Ділова англійська мова.

 

5. ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

5.1. Зміст навчальної дисципліни за темами

 

Настановно-корективний курс англійської мови

        Фонетична будова сучасної англійської мови.

         Мовний парат, активні та пасивні органи мовлення. Класифікація англійських голосних. Класифікація англійських приголосних фонем. Основні типи модифікацій фонем у мовленнєвому потоці: асиміляція (lateral plosion, nasal plosion, loss  of  plosion, voicing and devoicing, alveolars replaced by dentals, linking, aspiration), палаталізація, твердий приступ, позиційна довжина голосних фонем, редукція голосних фонем. Правила утворення і поділу складів. Типи складів. Особливості наголосу (словесного, фразового). Фонетична транскрипція. Правила читання голосних у чотирьох типах складів. Правила читання голосних у ненаголошеному складі. Правила читання диграфів у наголошених та ненаголошених складах. Виконання фонетичних вправ.

         Інтонація та компоненти інтонації. Делімітація тексту (розподіл на синтагми). Правила графічної презентації інтонації в тексті. Інтонаційне оформлення базових комунікативних типів висловлювання (statements, general questions, special questions, alternative questions, disjunctive questions, imperative sentences, exclamatory sentences). Інтонаційне оформлення простих, складнопідрядних і складносурядних речень, незалежних членів речення: звертання, прикладка, вступні слова та фрази. Виконання фонетичних вправ.

 

          Знайомство.

          Про себе (Personal Identification). Вікові характеристики.

Фонетика: Інтонація прямого звертання. Правила читання диграфів у наголошеному складі. Виконання фонетичних вправ.

Граматика: Дієслова «to have», «to be», типи речень (declarative, interrogative, imperative, impersonal sentences), займенники  (personal, possessive, demonstrative). Вживання та основні функції неозначеного та означеного артиклів. Відсутність артикля перед злічуваними іменниками.

Лексика: робота з окабул яром  та текстами за темами “Personal Identification”, “Peoples Age.” Виконання лексико-граматичних вправ.

Говоріння: функціональні вирази: надання особистої інформації. Складання діалогівNice to Meet You. Лексична темаMy Biography/About Myself”.

Письмо: напишіть листа “Writing a happy birthday letter”.

 

           Опис людини (Describing People)

            Опис зовнішності. Опис характеру.

Фонетика: Інтонація прикладки. Виконання фонетичних вправ.

Граматика: Частини мовлення (nouns, verbs, adjectives, adverbs, pronouns, infinitives, gerunds, participles, prepositions, articles, conjunctions). Головні члени речення (subject and predicate) та другорядні члени речення (object, attribute, adverbial modifier). Виконання граматичних вправ.

Лексика: робота з окабул яром  та текстами за темами Mans Appearance and Character”. Виконання лексико-граматичних вправ.

Аудіювання “Telling about People’s Character”.

Говоріння: функціональні вирази: запит інформації та надання прикладів. Складання діалогів “Talking About Your Group Mates Appearances and Personalities”. Лексична тема My Friends Appearance and Personality.”/ “The Person I will Always Admire”.

Письмо: написання твору “Something about Myself Im Trying to Change.

      

            Улюблені заняття та інтереси.

Фонетика: Інтонація  вставних слівПравила читання диграфів+r. Виконання фонетичних вправ.

Граматика: Ступені порівняння прикметників, прислівників. Порівняльні конструкції. Утворення множини іменників. Відмінки іменників. Присвійний відмінок. Виконання граматичних вправ.

Лексика: робота з окабул яром  та текстами за темами Work Done, Have Your Fun”, “Sports and Games”. Виконання лексико-граматичних вправ.

Аудіювання “Speaking About Peoples Hobbies.

Говоріння: функціональні вирази: надання фактичної інформації “Likes and Dislikes”. Складання діалогів “ Leisure Outdoor and  Indoor Activities I Prefer”. Лексична тема My Hobbies and Interests”.

Письмо: написання  твору “High-Risk Activities I Consider Reasonable” .

 

                            Родина.

               Родинні зв’язки. Професії.

Фонетика: Окреми випадки читання голосних та приголосних. Інтонація перерахування. Виконання фонетичних вправ.

Граматика: Речення з конструкцією  there.  Неозначені займенники (some, any). Кількісні займенники (much, many, little, a little, few, a few).   Числівник (types, articles with numerals, telephone numbers, dates). Виконання граматичних вправ.

Лексика: робота з окабул яром  та текстами за темами Your Nearest and Dearest”, “Family Relations”, “Whats Your Occupation?”  Виконання лексичних та лексико-граматичних вправ.

Аудіювання “The Modern Ukrainian Family”.

Говоріння: функціональні вирази: надання фактичної інформації “Likes and Dislikes”.

Складання діалогів “ My Family Tree”. Лексична тема The Family I Live in”

Написання  есе Main Things You Have Learned from Your Grandparents”/”A Relative You Were Especially Close to When You Were Grown Up”.

 .

                      Види помешкань

         Види помешкань та типи будинків в Україні. Види помешкань та типи будинків у Великобританії та Америці. Порівняння умов життя в Україні та Великобританії/США.

Фонетика: Інтонаційне оформлення деяких фонетичних явищ (adverbial groups, accidental rise, logical stress). Правила читання голосних у ненаголошеному складі. Виконання фонетичних вправ.

Граматика: Утворення та вживання дієслівних форм теперішнього часу: The Present Indefinite Tense, The Present Continuous Tense, The Present Perfect Tense, The Present Perfect Continuous Tense. Виконання граматичних вправ.

Лексика: робота з окабул яром  та текстами за темами Types of Dwelling”, “Housing in Britain”, “Housing in the USA”. Виконання лексичних та лексико-граматичних вправ.

Аудіювання “Housing Geography”.  

Говоріння: “Comparing the Types of Housing in Great Britain, the USA and Ukraine: Common Features and Differences”.

 

                       Сучасний дім/квартира. 
 Мій дім.  Комфорт та зручності в квартирі. 

Фонетика: Інтонація слів автора. Інтонація непрямої мови. Виконання фонетичних вправ.

Правила читання диграфів, диграфів+r у ненаголошеному складі.

Граматика: Модальні дієслова: can, may, must, need, have to. Виконання граматичних вправ.

Лексика: робота з окабул яром  та текстами за темами Outside the House”, “Hunting for a House”, Moving into a New House/ Flat, “Repairs and Alterations Made in a New House”. Виконання лексичних та лексико-граматичних вправ.

Аудіювання “The Modern Ukrainian Family”.

Говоріння: функціональні і вирази: надання фактичної інформації “Asking for opinion. Giving/expressing opinion”. Складання діалогів: interview your partner about the house or flat he/she lives in.Inviting to a Housewarming Party”. Лексична тема Advantages and Disadvantages of Living in a House or a Flat”.

Письмо: написання листа архітектору, з яким Ви дуже добро знайомі. Опишіть у деталях дім Вашої мрії, який Ви бажаєте побудувати.

 

         Опис різних видів кімнат та їх меблювання.

Види кімнат та їх меблювання.

Фонетика: Інтонація складносурядних та складнопідрядних речень. Виконання фонетичних вправ.

Граматика: Прийменники напряму та місця. Непряма мова: indirect statements, questions and imperatives (present tenses). Виконання граматичних вправ.

Лексика: робота з окабул яром  та текстами за темами Entrance Hall”, “Living Room”, “Bedroom”, “Kitchen and Dining Room, “Bathroom and Toilet”, “Students’ Accommodation ”. Виконання лексичних та лексико-граматичних вправ.

Аудіювання “Living in a Dormitory”.

Говоріння: функціональні вирази: надання фактичної інформації Describing Spatial Relationships”, “Adding Things. Expressing approval and disapproval.” Складання діалогів: “Discussing the Results of the Redecoration of the Room.” Лексичні теми Descriptions of Types of Rooms”, “My Favourite Room”.

Письмо: напишіть лист другу та дайте детальний опис Вашої кімнати (describe your room mentioning as many details as possible to give him/her an insight into your life and personality).

5.3. Організація самостійної роботи студентів.

І семестр

№ з/п

Вид роботи

Кількість годин

Форми звітності

1.

Підготовка до практичних занять

50

конспекти, відповіді, виконання вправ

2.

Комплекси фонетичних вправ для самостійної роботи.

42

виконання вправ, усна відповідь

5.

Виконання індивідуальних завдань

6

презентації

6.

Підготовка до проміжного контролю

4

модульна контрольна робота

7.

Підготовка до підсумкового контролю

30

екзамен

 

Разом

132

 

 

Комплекси фонетичних вправ для самостійної роботи:

  1. Фонетичний аналіз та особливості артикуляційної вимови голосних та приголосних фонем. Прослуховування та читання фонетичних вправ та текстів на тренування артикуляційної вимови англійських фонем.

(Тучина Н.В., Перлова В.В.  A Way to Success: Practical English Phonetics for University Students. Year 1 (Student’s Book). – Харків: Фоліо, 2015. –  C. 40 – 170.)

Vowels [е, æ] – Unit 7

Vowels [i:, i] – Unit 8

Vowels [ɜ:,ə] – Unit 9

Vowels [ʌ,a:] – Unit 10

 Vowels [ɔ:, ɒ] – Unit 11

Vowels [u:, ʊ] – Unit 12

Vowels [ei, ai, ɔɪ] – Unit 13

Vowels [ɪə, eə, ʊə] – Unit 14

Vowels [aʊ, əʊ] – Unit 15

Consonants [p, b] – Unit 16

Consonants [t, d] – Unit 17

Consonants [k, g] – Unit 18

Consonants [f, v] – Unit 19

Consonants [s, z] – Unit 20

Consonants [θ, ð] – Unit 21

           Consonants, ʒ] – Unit 22

Consonants [tʃ, ] – Unit 23

Consonants [h], [j] – Unit 24

Consonants [m, w] – Unit 25

Consonants [l, r] – Unit 26

Consonants [n, ŋ] – Unit 27

  1. Фонетичні вправи на правила читання англійських голосних.

(Слободяк С.І. Збірник вправ з практичної фонетики англійської мови «Правила читання: голосні звуки» («The Rules of Reading: Vowels»)для студентів 1 курсу освітнього рівня бакалавр, галузі знань 01 Освіта, спеціальності 014 Середня освіта, предметної спеціалізації 014.02 Середня освіта (Мова і література (англійська)); протокол № 6 засідання вченої ради факультету іноземних мов ІДГУ від 23 березня 2017 р.)

           Читання голосних у першому типі складу. Фонетичні вправи на читання та  

            транскрибування.

Читання голосних у другому типі складу. Фонетичні вправи на читання та транскрибування.

Читання голосних у третьому типі складу. Фонетичні вправи на читання та транскрибування.

Читання голосних у четвертому типі складу. Фонетичні вправи на читання та транскрибування.

Читання голосних диграфів, диграфів+r. Фонетичні вправи на читання та транскрибування.

Читання буквосполучень. Фонетичні вправи на читання та транскрибування.

Читання голосних у ненаголошеному складі. Фонетичні вправи на читання та транскрибування.

  1. Прослуховування, читання та правила інтонування базових комунікативних типів висловлювання та інтонаційних явищ (Тучина Н.В., Перлова В.В.  A Way to Success: Practical English Phonetics for University Students. Year 1 (Student’s Book). – Харків: Фоліо, 2015. –  C. 38 – 176.)

The Intonation of communicative types of sentences (questions).

The Intonation of communicative types of sentences (statements, exclamations, imperatives).

      The Intonation of Apposition.

The Intonation of Direct Address. 

The Intonation of adverbial groups of words.

The Intonation of Enumeration.

      The Intonation of the Author’s words.

      The Intonation of Indirect speech.

      The Intonation of сomplex and compound sentences.

      The Intonation of Parentheses.

 

Тематика індивідуальних (групових) завдань

Презентації за темами:

  1. Different Ways People’s Names are Composed and Originated.
  2. My Role – Model.
  3. My Family Tree.
  4. The Royal Family
  5. Housing and Dwelling
  6. Hobbies and Interests.

 

10. РЕКОМЕНДОВАНІ ДЖЕРЕЛА ІНФОРМАЦІЇ

10.1. Основні джерела

1.      Тучина Н.В., Жарковська І.В., Зайцева Н.О. та інш.  A Way to Success: English for University Students. Year 1 (Student’s Book).– Харків: Фоліо, 2015. – 340 с.

2.      Тучина Н.В., Перлова В.В.  A Way to Success: Practical English Phonetics for University Students. Year 1 (Student’s Book). – Харків: Фоліо, 2015. – 176 с.

3.      Тучина Н.В., Невська Ю.В.Б Сазонова Ю.А,  Жарковська І.В., Зайцева Н.О. та інш.  A Way to Success: English Grammar for University Students. Year 1 (Student’s Book). – Харків: Фоліо, 2015. – 191 с.

4.      Тучина Н.В., Жарковська І.В., Зайцева Н.О. та інш.  A Way to Success: English for University Students. Year 1 (Student’s Book).– Харків: Фоліо, 2016. – 256 с.

5.      Черноватий Л.М., Карабан B.I. Практична граматика англійської мови з вправами. Том 1: Посібник для студентів вищих закладів освіти. - Вінниця: Нова книга, 2005. - 288 с.

6.      Черноватий Л.М., Карабан B.I. Практична граматика англійської мови з вправами.  Том 2: Посібник для студентів вищих закладів освіти. - Вінниця: Нова книга, 2005. – 288 с.

7.       Alexander L.G. Longman English Grammar. – London, New York: Longman Publishing Group, 2002. − 374 p. 

8.      Virginia Evans. Round-Up Grammar Practice 5. – Longman, 2002. – 176p.

9.      Virginia Evans. Round-Up Grammar Practice 6. – Longman, 2004. – 268p.

 

 

10.2. Допоміжні джерела

 

1.      Верба Л.Т., Верба Г.В. Граматика сучасної англійської мови, -К.  Логос. 2004. – 341с.

2.      Янсон В., Свистун Л., Богатирьова С., Лежньов С. Практичний курс англійської мови для студентів вищих навчальних закладів. – К.: Логос, 2002. – 368с.

3.      Сітко А.В. Практична граматика англійської мови для студентів спеціальності «Переклад». Кн. 1: навч. посібник / А.В. Сітко, А.В. Головня, С.Г. Шурма, О.В. Тіщенко; за заг. ред.. д-ра філол. наук, проф. А.Г. Гудманяна. – Вінниця: Нова книга, 2013. – 528 с.

4.      Гужва Т.М. Англійська мова: Розмовні теми: Навч. посіб. для студентів факінозем. філології, університетів, ліцеїв, гімназій та коледжів / Т.М. Гужва. Худож.- оформлювач І.В. Осипов. – Харків: Фоліо, 2003. – 414 с.

5.      Хоменко Е. Г. Граматика англійської мови: Навч. Посіб. – К.: Знання-Прес, 2003. – 606 с.

6.      Практикум з граматики англійської мови: Навчальний посібник для студентів 1 курсу факультетів іноземних мов, спеціальність "англійська мова" / В.Ю. Паращюк, Т.В. Савенко, Л.Ф. Грацюк. – Вінниця, НОВА КНИГА, 2003. – 296с.

7.      Vince M. Language Practice. Intermediate. – Macmillan, 2003. – 296p.

8.       Murphy R.  English Grammar in Use. – CUP, 2001. – 350p.

9.       McCartney M. English Vocabulary in Use. Cambridge University press, 2001.

10.   Swan M. Practical English Usage. OUP, 1998.

 

10.3. Інтернет-ресурси

  1. http://www.englishclub.ru
  2. www.encyclopedia.com
  3. http://www.englishlanguage.ru/phonetics/
  4. http://wikipedia.org/
  5. http://www.study.ru/support/handbook/
  6. http://www.english-natali.ru/ru/poleznie/engsite/index.html
  7. http://stud-idgu.ucoz.com/forum/18
  8. http://nota.triwe.net/lib/kutuzov.htm
  9. http://www.english-cartoons.ru/fairytales.html
  10. http://www.readbookonline.net/fictionNovel/