Мета та завдання навчальної дисципліни

У процесі вивчення соціолінгвістики студенти знайомляться з основними формами відображення у мові соціальних процесів і особливостей суспільного розвитку, з «формами породження певних рис мовлення», що викликані соціальними факторами, із закономірностями у зміні мови під впливом суспільства. Цей курс закладає основи теоретичних знань, сприяє поглибленому вивченню  соціальної природи мови, свідомому засвоєнню інших мовознавчих курсів.

Мета курсу – ознайомлення майбутніх фахівців із основними поняттями та термінами  соціальної лінгвістики. Вивчення курсу «Соціолінгвістика» має, таким чином, і важливе виховне завдання: він не тільки знайомить студентів із різними формами  впливу соціальних процесів на мову (і мови на суспільство), але й сприяє формуванню ефективних форм соціальної і мовленнєвої поведінки.

У результаті вивчення курсу студент оволодіває такими компетентностями:

І. Загальнопредметні:

1.  Розвивати уміння проводити  порівняльні дослідження структурних і функціональних властивостей мов незалежно від характеру генетичних відношень між ними.

2. Володіти навичками планування та проведення лінгвістичного експерименту.

3. Формувати умінь аналізувати мовні явища як об’єктивацію багатофакторної діяльності людини; засвоїти інформації про зміст, проблеми і методи сучасної психолінгвістики

4. Формувати власної оцінки, позиції щодо історичних процесів в Україні та місце української мови як рідної та державної.

5. Володіти навичками наукової організації праці.

6. Розвивати навички самостійного опанування нових знань.

7. Уміти працювати з довідковою літературою, різнотипними словниками, електронними базами даних, системами інформаційного пошуку.

ІІ. Фахові:

8. Уміти застосовувати знання мови на практиці, користуватися мовними одиницями.

9. Критично оцінювати набутий досвід із позицій останніх досягнень філологічної науки.

10. Знання одиниць мови та правил їх поєднання.

11. Знати теорії виникнення мови (філогенез) та процесу становлення і розвитку мовлення окремого індивіда.

12. Уміти застосовувати сучасні наукові методи лінгвістичних, зокрема соціолінгвістичних, психолінгвістичних, лексикографічних, семантичних, когнітивних досліджень.