Проблема розвитку мислення є центральною в дослідженні становлення інтелектуальної сфери особистості дошкільників. У змісті дошкільної освіти, окресленому Базовим компонентом, виділено логіко-математичний розвиток дітей, який передбачає наявність у дошкільників таких умінь:
використання початкових логічних прийомів;
доведення правильності свого міркування;
здійснення обчислення, вимірювання;
виявлення інтересу до логіко-математичної діяльності тощо.
У відповідності до положень Базового компонента у дошкільників повинні бути сформовані уміння орієнтуватися в усьому, що їх оточує, правильно оцінювати життєві ситуації, аргументувати свої міркування, самостійно приймати рішення, розкривати причинно-наслідкові зв’язки в довкіллі. Усі перераховані вміння дошкільників є складниками здібностей логіко-математичного розвитку дошкільнят. Тому набагато важливіше сформувати у дітей відповідні навички, а не просто дати певні знання.
Однією з найактуальніших методичних проблем є проблема взаємозв’язку розвитку математичних здібностей дітей дошкільного віку та формування логічної сфери дошкільників.
Важливою умовою формування життєвої компетентності є розвиток у дошкільнят узагальнених способів розумової діяльності, зокрема побудови її пізнавального аспекту. Звертаючи увагу на це, в змісті дошкільної освіти, окресленому Базовому компоненту , виділено два аспекти: традиційний математичний та логічний.
Мета цього курсу розкрити методику організації логіко-математичного розвитку дошкільників в умовах індивідуалізації та диференціації навчання.
Важливим завданням є вдосконалення знань педагога про ефективні шляхи та засоби методичної діяльності, якими він може користуватися при вивченні різних математичних понять дітьми дошкільного віку, а також знання особливостей і специфіки використання різноманітних розвивальних технологій. Висвітлення різних методичних аспектів формування елементарних математичних уявлень у дітей дошкільного віку, які ґрунтуються на попередніх досягненнях методики математики (О. А. Грібанова, А. М. Люушина, Т.М. Степанова, К. Й Щербакова та ін.).
- Teacher: Драгієва Людмила Василівна