Проблема розвитку мислення є центральною в дослідженні становлення інтелектуальної сфери особистості дошкільників. У змісті дошкільної освіти, окресленому Базовим компонентом, виділено логіко-математичний розвиток дітей, який передбачає наявність у дошкільників таких умінь:

використання початкових логічних прийомів;

доведення правильності свого міркування;

здійснення обчислення, вимірювання; 

виявлення інтересу до логіко-математичної діяльності тощо.

У відповідності до положень Базового компонента у дошкільників повинні бути сформовані уміння орієнтуватися в усьому, що їх оточує, правильно оцінювати життєві ситуації, аргументувати свої міркування, самостійно приймати рішення, розкривати причинно-наслідкові зв’язки в довкіллі. Усі перераховані вміння дошкільників є складниками здібностей логіко-математичного розвитку дошкільнят. Тому набагато важливіше сформувати у дітей відповідні навички, а не просто дати певні знання.

Однією з найактуальніших методичних проблем є проблема взаємозв’язку розвитку математичних здібностей дітей дошкільного віку та формування логічної сфери дошкільників.

Важливою умовою формування життєвої компетентності є розвиток у дошкільнят узагальнених способів розумової діяльності, зокрема побудови її пізнавального аспекту. Звертаючи увагу на це, в змісті дошкільної освіти, окресленому Базовому компоненту , виділено два аспекти: традиційний математичний та логічний.

Мета цього курсу розкрити методику організації логіко-математичного розвитку дошкільників в умовах індивідуалізації та диференціації навчання.

 Важливим завданням є вдосконалення знань педагога про ефективні шляхи та засоби методичної діяльності, якими він може користуватися при вивченні різних математичних понять дітьми дошкільного віку, а також знання особливостей і специфіки використання різноманітних розвивальних технологій. Висвітлення різних методичних аспектів формування елементарних математичних уявлень у дітей дошкільного віку, які ґрунтуються на попередніх досягненнях методики математики (О. А. Грібанова, А. М. Люушина, Т.М. Степанова, К. Й Щербакова та ін.).